Értelmileg akadályozott tagozat
KÖZÉPSÚLYOS ÉRTELMI FOGYATÉKOS TANULÓK NAPPALI RENDSZERŰ, ÁLTALÁNOS ISKOLAI NEVELÉSE - OKTATÁSA, 1-8. ÉVFOLYAM
Egyéni arculatunk legfőbb jellemzője hogy tanulóink sajátos nevelési igényűek, értelmükben akadályozottak. Biológiai, pszichológiai, szociológiai és szociális tulajdonságaik alapján különleges gondozást igényelnek.
- az életkori sajátosságaik részleges módosulása
- az iskolai tanuláshoz szükséges képességeik részleges kiesése
- lassúbb ütemű és alacsonyabb szintű fejleszthetőségük
- az iskolában átadott ismeretek szűkebb köre
Mindezek sajátos fejlesztő, korrekciós, habilitációs, rehabilitációs és terápiás célú pedagógiai eljárások alkalmazását teszik szükségessé!
- Komplex gyógypedagógiai nevelő – oktató munka megvalósításával a tanulóinknak – az önmagukhoz mért legmagasabb szintre juttatása.
- Alakuljon ki tanulóink helyes értékrendje, önismerete, önértékelése, tudjanak szűkebb és tágabb környezetéért tenni, és be tudjanak kapcsolódni az őket körülvevő társadalom életébe.
- Tanulóink érezzék, hogy a társadalomnak, szüleiknek, szűkebb és tágabb környezetünknek fontosak, tevékenységükre, munkájukra számítanak.
A sikerélményt adó komplex gyógypedagógiai nevelés – oktatás, az egészséges életmódra, a munka megszerettetésére való törekvés végigkíséri tagozatunk minden szakaszát.
Olyan értéket közvetíteni, amelyek segítségével emberi mintát és használható tudást adunk, és a társadalomba való beilleszkedésüket segítjük.
- a gyermekközpontúság, a sajátos gyermekszemlélet érvényesítése
- a sokoldalú készség és képességfejlesztés
- a szocializáció
- a felzárkóztatás és tehetséggondozás
- a munkára nevelés és a társadalmi beilleszkedés elősegítése
- felkészítés a segített életvitelre és családi életre
- az egészséges életmódra nevelés
- a nyitottság és korszerűség az oktató-nevelő munkában
- a hagyományőrzés és hagyományteremtés az intézményben